3 Mart 2017 Cuma

Güvenli Bağlanma ve Rüya ile Üç Gün Ayrılık

Seyahat yazımda kızım Rüya'yı 14 aylıkken 3 gün anneanne ve babaannesine bırakıp eşimle Amsterdam'a gittiğimi anlatmıştım. 14 ay boyunca kızımla hep evde olduğum için kızım gündüz birkaç saatlik ayrılıklar dışında hiç benden ayrı kalmamıştı. Geceleri de elbette hep beraberdik, aynı yatakta yatıyor, karşılıklı büyük bir aşk yaşıyorduk (güvenli bağlanma denilen olgu bu olsa gerek yalnızca o bana değil, ben de ona bağlanmıştım😍)

Ve gündüzleri onu babaannesi ve anneannesiyle bırakıp dışarı çıkarken bana genelde gülümseyerek el sallıyor veya hiç umursamıyordu. Arada bu duruma güceniyordum çünkü anneanne, babaanne ve babasının arkasından ağlıyordu. Fakat psikolog bir arkadaşım üzülme tam tersine bu güzel bir durum demek ki sana doyuyor, bir doyumsuzluğu yok demişti. Ne kadar doğru söylemiş!
Bir de Rüya'yı hala emziriyorum (gündüz ve gece) bu önemli detayı da es geçmeyeyim.

Şimdi bu 3 gün 2 gecelik ayrılıktan 4 gün sonra ilk defa Rüya'yı evde bırakıp dışarı çıktım ve o peşimden hiç ağlamayan çocuk ağlamaya başladı. Sanırım o üç günlük ayrılık aklına geldi ve onu yine geceleyin de bırakacağımı düşündü. Neyse ki akşam eve döndüm ve onu emzirdim. Koyun koyuna öpüşe koklaşa uyuduk gece uykumuzu. Umarım zamanla annesinin geceleri hep onunla olduğunu gördükçe bu güvensizliği gidecek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder